για κάθε δυσκολία υπάρχει λύση

αγχώδεις διαταραχές

Το άγχος αποτελεί ένα γνώριμο και οικείο συναίσθημα για όλα τα παιδιά. Όλα βιώνουν άγχος, ανησυχία και φόβο σε ορισμένες καταστάσεις. Το άγχος αποτελεί ένα λειτουργικό συναίσθημα, το οποίο τα διευκολύνει να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις δύσκολές καταστάσεις θέτοντας τον οργανισμό τους σε κατάσταση ετοιμότητας. Το άγχος λοιπόν συμβάλλει στην αναπτυξιακή πορεία των παιδιών, που οδηγεί ... Διαβάστε περισσότερα »

κατάθλιψη

Η κατάθλιψη στα παιδιά και τους εφήβους αποτελεί σοβαρή διαταραχή και δημιουργεί πολλαπλές δυσκολίες. Επειδή είναι δυνατόν να χρονίσει, απαιτείται μεγάλη προσπάθεια από την πλευρά του παιδιού / του εφήβου και των γονέων του, προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά. Τις περισσότερες φορές συναντάται συννοσηρότητα της κατάθλιψης με άλλες διαταραχές, δηλαδή παράλληλα με την κατάθλιψη συνυπάρχουν συμπτώματα ... Διαβάστε περισσότερα »

διαταραχή ελλειμματικής προσοχής / υπερκινητικότητα

τι εικόνα παρουσιάζει ένα παιδί με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα; Ένα παιδί με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα είναι συνήθως πολύ ανήσυχο και δυσκολεύεται να μείνει για πολλή ώρα στο ίδιο σημείο. Είναι ακατάστατο, αδέξιο, κάνει ζημιές και προκαλεί αναστάτωση στο περιβάλλον του. Δυσκολεύεται να περιμένει τη σειρά του και μεταπηδά από τη μία ... Διαβάστε περισσότερα »

μαθησιακές δυσκολίες

Οι μαθησιακές δυσκολίες είναι ένας γενικός όρος ο οποίος αναφέρεται σε μια ανομοιογενή ομάδα διαταραχών, οι οποίες εκδηλώνονται με σημαντικές δυσκολίες στην πρόσκτηση και τη χρήση ικανοτήτων ακρόασης, ομιλίας, ανάγνωσης, γραφής, συλλογισμού ή μαθηματικών ικανοτήτων. Οι διαταραχές αυτές είναι εγγενείς στο άτομο και αποδίδονται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος. Αν και μια μαθησιακή δυσκολία ... Διαβάστε περισσότερα »

διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές

Οι διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές χαρακτηρίζονται από σοβαρές δυσκολίες στην ανάπτυξη των παιδιών, ιδιαίτερα στις αμοιβαίες κοινωνικές συναλλαγές και στις δεξιότητες επικοινωνίας, ενώ διακρίνονται από έντονες και στερεότυπες μορφές συμπεριφοράς, ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων.     1. π α ι δ ι κ ός   α υ τ ι σ μ ό ς Ο παιδικός αυτισμός αποτελεί την ... Διαβάστε περισσότερα »

προβλήματα συμπεριφοράς (εναντιωτική – προκλητική διαταραχή και διαταραχή διαγωγής)

τι εικόνα παρουσιάζει ένα παιδί με προβλήματα στη συμπεριφορά του; Ένα παιδί με προβλήματα στη συμπεριφορά του χαρακτηρίζεται από αρνητισμό, έλλειψη συνεργατικής διάθεσης, ανυπακοή, προκλητική συμπεριφορά. Δυσκολεύεται να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις του σχολείου ή τους κανόνες του σπιτιού. Χάνει εύκολα την ψυχραιμία του, μπλέκεται σε καυγάδες, λέει ψέματα. Με την πάροδο του χρόνου και ... Διαβάστε περισσότερα »

νοητική υστέρηση

ποια εικόνα παρουσιάζει ένα παιδί με νοητική υστέρηση; Το παιδί με νοητική υστέρηση αντιμετωπίζει σημαντικά ελλείμματα στην ανάπτυξή του, που καλύπτουν ένα ιδιαίτερα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων και λειτουργιών. Συναντά δυσκολίες στην επικοινωνία και την αυτοεξυπηρέτησή του, δε μπορεί αυτονομηθεί επαρκώς, δεν αναπτύσσει λειτουργικές διαπροσωπικές και κοινωνικές σχέσεις, παρουσιάζει χαμηλή σχολική επίδοσή, έχει προβλήματα σε επίπεδο ... Διαβάστε περισσότερα »

διαταραχές ύπνου

Ο ύπνος αποτελεί καταλυτικής αξίας διεργασία για την ανάπτυξη του εγκεφάλου στα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού. Τις περισσότερες φορές οι διαταραχές του ύπνου αποτελούν ένα δευτερογενές σύμπτωμα μίας γενικότερης αναπτυξιακής δυσκολίας, ενώ άλλοτε είναι πρωτογενείς και ενδέχεται να προκαλούν άλλες ψυχολογικές εμπλοκές. τι αποτελεί διαταραχή στον ύπνο του παιδιού μου; Η διαταραχή του ... Διαβάστε περισσότερα »

διαταραχές στην πρόσληψη τροφής

    ψ υ χ ο γ ε ν ή ς   α ν ο ρ ε ξ ί α   η διαταραχή αφορά και τα αγόρια και τα κορίτσια; Η διαταραχή της ψυχογενούς ανορεξίας αφορά και τα δύο φύλα. Απλώς η συχνότητα εμφάνισης της διαταραχής στα κορίτσια είναι συντριπτικά μεγαλύτερη σε σύγκριση με τα αγόρια ... Διαβάστε περισσότερα »

τραυλισμός

τι είναι τραυλισμός; Τραυλισμός είναι μία διαταραχή όπου εμφανίζονται δυσκολίες στην ομιλία και εμποδίζεται η φυσιολογική ροή του λόγου. ποια είναι τα χαρακτηριστικά του τραυλισμού; Λεκτικά χαρακτηριστικά: Πολλαπλές επαναλήψεις του πρώτου ήχου ή συλλαβής μίας λέξης, επιμηκύνσεις ήχων και «μπλοκαρίσματα» στη ροή της ομιλίας, κατά τη διάρκεια των οποίων το παιδί φαίνεται να αγωνίζεται, για ... Διαβάστε περισσότερα »

διαταραχές της απέκκρισης

Η διαδικασία απόκτησης ελέγχου των σφιγκτήρων και ορθής χρήσης της τουαλέτας αποτελεί σημαντικό αναπτυξιακό επίτευγμα του νηπίου. Το παιδί μέσω αυτής της κατάκτησης αυξάνει την αυτονομία του, ωριμάζει νευρολογικά, συνεργάζεται με τους γονείς του, αλληλεπιδρά σε διαδικασίες μάθησης, κοινωνικοποιείται.     ε  ν  ο  ύ  ρ  η  σ  η Αναφερόμαστε στην επαναλαμβανόμενη ακούσια κένωση της ... Διαβάστε περισσότερα »